Máte dotaz? Zkontrolujte prosím všechny níže uvedené otázky. Můžete také použít vyhledávání vpravo nahoře. Pokud nenaleznete řešení Vašeho problému, zadejte dotaz do formuláře:





    Dobrý den,ráda bych se zeptala,jak je to s kompetencemi a možnostmi u zdravotnických asistentů ( pratických sester) ,kteří v Brně úspěšně dokončili certifikovaný kurz “ METODY STERILIZACE A DEZINFEKCE,ZPUSOBY JEJICH KONTROLY“ na NCO-NZO, včetně splněné praxe, pracuji pro Olomouckou nemocnici již 7 rokem a nemohu zde sloužit sama jedinou službu. Denní/noční. Stále musím mít k sobě všeobecnou sestru. Předem děkuji za odpověď

    16. 05. 2018 · Komentáře 

    Dobrý den,prosím o odkaz, kde najdu hygienické normy pro denní stacionář k aplikaci cytostatik a aplikace transfuzí. Normy pro místnosti pacientů (počet WC…) i pro zázemí personálu (hygienická smyčka…).

    14. 05. 2018 · Komentáře 

    Dobrý den, jsme distributorem zdravotnického prostředku (ZP), jehož výrobce je z EU. Výrobce uvádí v Návodu k použití (NkP) parametry sterilizace 121°C, přetlak 1 bar, doba sterilizační expozice 15 minut. Poskytovatel sterilizoval ZP při 121°C, přetlak 1,05, doba sterilizační expozice 20 minut. Došlo k poškození ZP (polykarbonátová nádoba zvlhčovače).Otázka: Jaké parametry sterilizace je nutné dodržet?Parametry, které stanovil výrobce nebo parametry, které zmiňuje Vyhl. 306/2012 Sb. Příloha IV; IV.III. čl. 6.1.1. V našem konkrétním případě se liší doba sterilizační expozice. Výrobce 15‘, Vyhláška 20‘.Jaké předpisy musí poskytovatel zdravotních služeb dodržet, když je evidentní rozpor mezi pokynem výrobce a praxí při sterilizaci ZP.Domnívám se, že poskytovatel zdravotních služeb musí dodržovat zák. 268/2014 Sb. o ZP, NV 54/2015 Sb. o technických požadavcích na ZP a i zmiňovanou Vyhl. 306/2012 Sb. Příloha IV; IV.I. čl. 1, to znamená, že ZP se sterilizuje podle pokynů uvedených výrobcem v NkP . Stejně tak chápu i informace vyplývající z ČSN EN ISO 17664:2004 čl. 3.1 a 3.10 Děkuji Vám za odpověď.

    28. 03. 2018 · Komentáře 

    dle vyhlášky MZ ČR č. 306/2012 Sb. se uvádí,že “ Na Centrální sterilizaci zodpovídá za provoz a kvalitu zdravotnický pracovník, který absolvoval specializační studium nebo certifikační kurz, případně jiný zaškolený zdravotnický pracovník lékařského oboru.“Ráda bych se zeptala, o jaký kurz se jedná a zda je nějaký připravován pro letošní rok- 2018.

    26. 03. 2018 · Komentáře 

    Dle vyhl. č. 306/2012 Sb. příloha č. 4 odst. IV.VIII. Dokumentace sterilizace odst. 2. c), je psáno, že úspěšnost sterilizace se dokládá datovaným písemným vyhodnocením Bowie-Dick testu, je-li v programovém vybavení přístroje a uložením testu do dokumentace, s vyjímkou ambulantních lékařů (netýká se chirurgických oborů), kde se test průniku páry provádí jednou týdně včetně dokumentace.

    1. 02. 2018 · 1 komentář 

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda firma vyrábějící, prodávající a zároveň zajišťující servis velkých sterilizátorů při jejich povinných ročních validačních zkouškách nemusí měřit HPR. Po mém dotazu na firmě mi bylo řečeno, že to není dané vyhláškou a tudíž nemusí. Pokud ne, tak jak já si mám vypočítat HPR ? Děkuji

    23. 01. 2018 · 1 komentář 

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jakou expiraci mají nástroje vysterilizované horkovzdušným sterilizátorem, zatavené v k tomu určeném obalu a uložené v uzavíratelné doze. Jaká je expirace u nástrojů, pokud jsou vysterilizované ve dvojitém obalu a uložené v uzavíratelné doze.

    22. 01. 2018 · Komentáře 

    Dobrý den, prosím o informaci jestli existuje nějaký doporučený postup pro dezinfekci masážních tryskových van na rehabilitačních odděleních? Děkuji.

    6. 11. 2017 · Komentáře 

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli existuje test na kontrolu kvality dekontaminačního roztoku.Děkuji za odpověď.Eva

    29. 06. 2017 · Komentáře 

    Dobrý den, prosím o sdělení, jaký je správný postup svlékání kontaminovaných OOPP – nejdříve čepice a ústenka, následně empír, naposledy rukavice nebo jinak? Je to někde popsáno? Děkuji.

    29. 06. 2017 · Komentáře 

    Dobrý den, auditorská firma na nás požaduje, abychom měli k používaným dezinfekcím uložené bezpečnostní listy, které jsou zpracovány podle nařízení EU 2015/830. Některé z těch, které aktuálně máme, prý nevyhovují. Jak poznám, že je bezp.list vystaven podle uvedeného nařízení? Děkuje Vávrová

    22. 05. 2017 · Komentáře 

    na ambulanci chirurgie se používá parní sterilizátor AUT 26/II pro sterilizaci textilního materiálu. Kontrola pomocí chemických i biologických indikátorů se provádí v souladu s vyhl. 306/2012 Sb. Přístroj nemá zabudovaný program BD test. V den , kdy provozovatel sterilizuje, servisní technik před zahájením provozu vloží do sterilizační komory BD test a dobu 3,5 min pomocí ručně nastaveného budíku zaměří. Přístroj nepracuje automaticky, všechny další následné kroky sterilizačního programu obsluha řeší pomocí signalizace budíku. Je možné za těchto podmínek považovat průběh sterilizace za vyhovující a odpovídající platným předpisům?

    27. 03. 2017 · 2 komentářů 

    Dobrý den, mohu zapnout parní sterilizátor a odejít na jiné pracoviště? Nechat ho běžet bez dozoru? Upravuje to nějaká vyhláška? Zaměstnavatel mě tlačí do současného vykonávání práce operační a sterilizační sestry na dvou různých pracovištích.Děkuji Jana

    20. 03. 2017 · 1 komentář 

    Prosím o odpověď na otázku, jaká je doba exspirace u průmyslově sterilizovaného SZM, který je vyndán ze sekundárního obalu (krabice) a leží např. na přípravné desce sester, polici, převazovém vozíku apod..

    27. 02. 2017 · Komentáře 

    Dobry den, pracuji v dětské skupině,navštěvují nás děti od 3měsíců do 3 let. V práci řešíme jak správně, jak často a hlavně jakými prostředky provádět desinfekci povrchů a hlavně hraček, které jsou především dřevěné. Z Krajské hygieny nám bylo řečeno desinfikovat co 14dní přípravkami Savo a Sanitol, přijde nám to ale trošku nevhodné vůči těm nejmenším dětem. Můžete nám prosím poradit správný postup a vhodný (nepředražený) přípravek.

    13. 02. 2017 · Komentáře 

    Dobrý den mám pomaturitní odbornost v oboru chirurgie ,ale po mateřské dovolené jsem již několik let zařazena na centrální sterilizaci. Ráda bych si doplnila vzdělávání ,ale nevím zda se bude jednat o specializací,nebo o jinou formu. Byla jsem na některých kongresech,ale stále nevím jak je to vlastně řešeno. Kde přihlásit a co pro to mohu udělat. Práce na sterilizaci je velmi zajímavá a nerada bych ji opouštělaDěkuji a hezké dny!!!

    7. 02. 2017 · Komentáře 

    můj dotaz se týká uložení vysterilizovaných nástrojů.Lze považovat za chráněný nástroj (expirační doba 12 týdnů) -1) nástroj, který je uložený v tray kazetě bez víka, ale ve skříni, která je uzavřena dvířky 2) nástroj, který je uložený v tray kazetě s víkem ve skříni bez dvířek 3) nástroj, který je uložený v tray kazetě s víkem ve skříni s dvířky. Má vliv perforace tray kazety na expirační dobu?

    6. 02. 2017 · Komentáře 

    Ráda bych se zeptala zda je možné používat při ošetřování povrchových ran rukavicové drény. Pokud ano jaká je jejich příprava před vložením do rány. Případně zda se průmyslově vyrábějí. Děkuji Jana

    24. 01. 2017 · Komentáře 

    Dobrý den, prosím o odpověď, zda je možné uznat při SZD jako doklad úspěšnosti parní sterilizace pouze záznamy z flashdisku? Dle mého názoru, tento záznam není v souladu s vyhl. č. 306/2012 Sb., neboť nesplňuje její požadavky. Děkuji

    19. 01. 2017 · 2 komentářů 

    Dobrý den, na gastroendoskopickém pracovišti pro flexibilní a rigidní endoskopy se používá pro druhý stupeň dezinfekce, automatický dezinfektor endoskopických nástrojů Cleantop WM-S firmy Kaigen, kde výrobce uvádí jako dezinfekční prostředek elektrolyticky okyselenou vodu (EAW) s konečným oplachem filtrovanou vodou. Dle návodu výrobce, je po tomto procesu nástroj připraven k dalšímu použití. Dá se tedy tento proces považovat za II. stupeň dezinfekce? Děkuji

    14. 11. 2016 · Komentáře