Máte dotaz? Zkontrolujte prosím všechny níže uvedené otázky. Můžete také použít vyhledávání vpravo nahoře. Pokud nenaleznete řešení Vašeho problému, zadejte dotaz do formuláře:
Dobrý den, ve vyhlášce č.306, ani v jiných dokumentech jsem nenašla odpověď na tuto otázku: jednotlivou zdr. pomůcku nebo nástroj vkládáme do jedné nebo dvou sterilizačních folií, tavíme svárem a po sterilizaci ukládáme do uzavřených skříní. Řídíme se vyhláškou- nástroj v jedné folii a ve skříni uchováváme 3 měsíce, ve dvou foliích za stejných podmínek 6 měsíců. Otázka zní, zda by po uplynutí 3 měsíců neměl být nástroj vyjmut i z druhého obalu, pokud ho nabízíme sterilně instrumentářce u operačního stolu nebo může nástroj uchopit po nabídnutí peel efektem za vnitřní folii a nástroj vybalit sama?Děkuji za odpověď Lenka Chourová, Prah
27. 01. 2014 · Komentáře
Je povinen zubní technik po vyhotovení zubních náhrad po dokončení a před vrácením do stomatologické laboratoře je dekontaminovat? Děkuji Milena
17. 12. 2013 · Komentáře
Dobrý den, prosím o radu. Na operačním sále /oční/ k dezinfekci nástrojů do UZV na 5 minut používáme momentálně SEKUSEPT PLUS.Hledám k němu na výměnu v rámci dezinfekčního programu střídání účinných látek jiný roztok, který by byl vhodný též do UZV na 5 minut, byl by kompatibilní s mnoha druhy materiálů. Práškový dezinfekční roztok se nám neosvědčil, používáme malé duté nástroje. Roztoků obsahujících aldehydy se obáváme, protože se nám roztok v UZV lehce zahřívá. Jsou obavy z roztoků obsahujících aldehydy oprávněné? Je Gigasept Instru AF ke kombinaci vhodný? Moc děkuji za odpověď.
12. 12. 2013 · 1 komentář
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je nutná dezinfekce gumových zátek ihned při odstranění plastových nebo aluminiových krytů. Gumové zátky jsou prý sterilní. Samozřejmě, když se propichuje gumová zátka opakovaně, nebo je kryta plíškem, pod který musíme něčím „rejpnout“, abychom ho odstranili, je dezinfekce nutná. Předem děkuji za odpověď, Petra Sedlářová
9. 12. 2013 · Komentáře
Dobrý den, součástí našich operačních sálů je centrální sterilizace, která zajišťuje přesterilzační přípravu a sterilizaci pro operační obory. Z důvodu nedostatků sít musíme některé nástroje sterilizovat tzv. flash sterilizací. Podle vyhlášky by ale měl být sterilizátor určený pro tuto sterilizaci umístěn pouze v přísálí. Prosím o informaci, zda je možné udělit nějakou vyjímku, protože naše přísálí není prostorově vyřešené k provádění mechanické nebo ruční očistě, nástroje by se museli nejprve poslat do sterilizace k dekontaminaci, poté vrátit na přísálí a zde následně provést sterilizaci.Děkuji.
28. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, používáme v ORL oblasti flexibilní endoskop,který lze vysterilizovat.V případě že mezi 2 pacienty sterilizaci nestihneme provést,postačí po dekontaminaci řádné provedení VSD?Děkuji
27. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, je prosím někde stanoveno, že židle v ambulantní péči musí být pro personál a také pro pacienty pouze z omyvatelného materiálu. všichni si sedají oblečení. V případě podání infuze pacientovi leží na omyvatelném lehátku.Děkuji
25. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den! Je nutné při každém doplnění pákových dávkovačů na mýdlo a dezinfekci provádět jejich dezinfekci nebo stačí jen omytí?Děkuji za odpověď..
20. 11. 2013 · 1 komentář
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu zda se v plazmovém sterilizátoru u kterého výrobce předem určuje možnou délku a průměr sterilizované hadičky musí provádět ještě zátěžový dutinový test. Parametry rozměrů dutin dodržujeme. Děkujii
20. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, mám dotaz ke správnému postupu úklidu pokoje po zvýšeném hygienicko epidemiologickém režimu. Je správný postup nejdříbe provést povrchovou dezinfekci a úklid a poté dezinfekci prostorovou(stříkání Persterilem) nebo nejdříve vystříkat Persterilem a teprve poté dezinfekci povrchů a úklid? Děkuji
20. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, chtěla bych si zřídit kosmetický salon, ve kterém by měly být poskytovány služby – kadeřnictví(2 pracovní místa), kosmetika, manikúra, pedikúra a masáže. Salon by měl mít i recepci, která my dělal objednávky. Na směně by tak bylo cca 6-7 pracovníků. K dispozici mám pouze jedno WC pro personál. Musím mít také WC pro zákazníky, když se jedná o provozovnu služeb s přístupem veřejnosti? Děkuji za odpověď
20. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, pokud jsou nástroje z op. sálu do centr. sterilizace dováženy mokrou cestou, je nutné po každé operaci vyměnit roztok v dekontaminační nádobě, nebo je možné vyndat nástroje z dekontaminační nádoby na centr. sterilizaci a dekontaminační nádobu i z roztokem vrátit na op. sál? Děkuji
20. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, je nutné kontaminované nástroje před vložením do mycího automatu ještě dekontaminovat v dezinfekčním prostředku, pokud jsou dováženy z op. sálu suchou cestou? Děkuji
20. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, prosím o informaci: Jaký je správný čas k provádění chirurgické dezinfekce rukou /Sterillium/. Rozchází se informace. Správný čas je 1x 1,5 min nebo 2x 1,5 minuty? Děkuji za odpověď. Věra
20. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den. Prosím o sdělení, z kterého ustanovení vyhl.č.306/2012 Sb., případně jiného právního předpisu, vyplývá povinnost vyšetřování biologických systémů při kontrole účinnosti sterilizátorů akreditovanými laboratořemi. Děkuji za odpověď. Nováková
20. 11. 2013 · 1 komentář
Dobrý den, prosím o vysvětlení: 1. zda je přípustné dle vyhl. 306/2012 Sb. používat v ambulantních ordinacích parní sterilizátory, které jsou starší výroby (např. PS Exacta) a nemají v programovém vybavení BD test a případně vakuový test? Pozn. ve vyhl. bod IV.III. odst. 6 tabulka je napsáno, že je tento test povinný, naopak v bodě IV.VIII odst. 2 c) je uvedeno, že se úspěšnost sterilizace dokládá vyhodnocením BD testu, je-li v programovém vybavení přístroje. Který údaj uvedený ve vyhl. je tedy platný?2. Které odbornosti patří do chirurgických oborů? Děkuji za odpověď.
20. 11. 2013 · 2 komentářů
Prosím o sdělení podmínek sterilizace v ambulantním provozu. Jsme ambulantní provoz a máme sterilizátor přímo v ambulanci. Nemáme oddělenou před sterilizační přípravu – část pro mechanickou očistu, dezinfekce a následnou sterilizaci. Vše se odehrává přímo v ambulanci, kde navíc podáváme chemoterapii. Myslím, že toto není správný postup, ale naše manažerka kvality má na toto jiný názor-není to podle ní chybný postup. Prosím o informace, případně odkazy na zákon či vyhlášku. Děkuji. Bc. L. Šrajerová
13. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, na mém novém pracovišti jsem se setkala s tím, že dávají společně s nástroji do jednoho kontejneru i břišní roušky, tampony, sušení. Chtěla jsem se zeptat, jestli je to vůbec vhodné. Zvyklostí z mého předešlého pracoviště je mít instrumentační síta a roušky s mulovým sušením a tampony vždy v samostatném kontejneru. Děkuji za odpověď. Jana Tomš.
11. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, pracovníci dozorové hygieny podle Vyhlášky č.306/2012 požadují okamžité odložení nástroje kontaminovaného biol.m. do dez. prostředku virucidním účinkem. V ambulanci, kde jde jeden pacient za druhým a sestra je jedna pro dvě ambulance, je nemožné dodržet příslušnou expozici nástrojů v roztoku ve směru, aby nástroje neležely v roztoku déle. Nejmenovaná akreditovaná nemocnice, kde jsem byla na kurzu nástroje po použití ukládá na sucho a teprve když se nástroje nahromadí je všechny naráz dekontaminují a tím jsou schopni uhlídat expozici každého nástroje. Je tento postup možný a správný ? Děkuji
4. 11. 2013 · Komentáře
Váš dotaz Dobrý den, je správné mít uloženy OOPP na vozíku před vstupem na izolační pokoj nebo musí být umístěny přímo na tomto pokoji u vstupních dveří (použité OOPP se pak likvidují na pokoji jako infekční odpad)? Všechny předměty na izolaci považujeme za kontaminované, patřily by k nim tedy i zmíněné OOPP. Děkuji za odpověď. powered by cformsII
4. 11. 2013 · 1 komentář