Máte dotaz? Zkontrolujte prosím všechny níže uvedené otázky. Můžete také použít vyhledávání vpravo nahoře. Pokud nenaleznete řešení Vašeho problému, zadejte dotaz do formuláře:





    Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, který jsem zaslechla: „prý“ mělo dojít v dubnu letošního roku k revizi ČSN ze které vyplývá, že zdravotnické prostředky určené k dezinfekci se nesmějí používat ve stravovacím provozu – pouze biocidy, tedy o jakou normu se jedná. Dále „prý“ je již všem známo, že povrchová dezinfekce musí být účinná max. do 60 minut a vždy plně „mokrá podlaha“. Děkuji za informaci.

    27. 10. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, nadřízený nám tvrdí, že již není nutné dělat bezpečnostně technickou kontrolu u sterilizátorů na ambulancích. Je či není tomu tak, popř. na základě čeho.

    27. 10. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, zajímalo by mě, jaký je správný postup svlékání ochranného oděvu(pláště), ústenky, čepice, rukavic. V jakém pořadí? Existují postupy pro hasiče pro svlékání ochranných protichemických oděvů, ale pro izolační režimy v nemocnicích jsem nic nenašla. Moc děkuji za odpověď.

    20. 10. 2014 · 2 komentářů 

    Mám dotaz ohledně „sanitárních dnů“ ve zdravotnických zařízeních. Existuje nějaká norma či doporučený postup co se týká frekvence provádění ap?

    9. 10. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, nevíte prosím zda se do zvlhčovačů pro krátkodobou oxygenoterapii v nemocnici,za použití kyslíkových brýlí používá sterilní voda nebo stačí aqua purifikata? Děkuji za odpověď.

    9. 10. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, ve stravovacím provozu jsme používali dezinfekční mýdlo, dodavatelská firma nám je přestala dodávat s tím, že máme používat normální mýdlo a následně provádět hygienickou dezinfekci rukou. Je to správné? Tento postup je časově náročný a není zaručeno, že jej budou všichni zaměstnanci kuchyně dodržovat. Děkuji.

    30. 09. 2014 · Komentáře 

    Váš dotaz Dobrý den, prosím o posouzení pravdivosti níže uvedených faktů ke sterilizačním kontejnerům, které byly zástupcem firmy prezentovány panu řediteli nemocnice, citace: V současné době se v západní Evropě sterilizační kontejnery nově již nepořizují. Důvodem je řada nevýhod : – pořizovací náklady jsou velmi vysoké a vynakládají se jednorázově, což zatěžuje ekonomiku – kontejner svou váhou značně zatěžuje obsluhu při manipulaci s již tak těžkým instrumentáriem – kontejner je jednoduchý sterilizační obal s expirací pouze 6 dní – pokud je použit ventilový kontejner („bezúdržbový“), je zde riziko netěsnosti, což je známý fakt Místo kontejnerů se dnes používá progresivní systém sterilizačních sít ve dvojobalu, což přináší následující výhody: – síto se pořizuje tak jako tak, protože se vkládá do kontejneru a umisťuje se do něj instrumentárium používají je sterilizační síta tzv. 3.generace, což jsou síta z perforovaných nerezových plechů se zaoblenými rohy – drátěná síta se již nepoužívají, protože v místě styku dvou drátů nelze skuliny dobře očistit – síta se balí do tzv. dvojobalu, což bývá jako první vrstva pevný wrap gramáže cca 40 g/qm a jako druhá vrstva se použije nejčastěji pevný krepový papír gramáže cca 60 g/qm – síto ve dvojobalu má expiraci 12 týdnů, což v řadě případů ušetří prostředky na resterilizaci kontejnerů – ušetří se váha kontejneru při manipulaci – velkou ekonomickou výhodou jsou výrazně nižší pořizovací náklady – kupují se jednorázově jen síta – dvojobaly se pořizují průběžně, což zrovnoměrní ekonomickou zátěž – tento systém zajišťuje větší bezpečnost pacienta – dvojobal je mnohem bezpečnější Děkuji

    23. 09. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda existuje nějaká norma na materiálové složení operačního ochranného oděvu pro „obíhající“ sestru na operačním sále.Musí mít jednorázovou OPP?Děkuji za odpověď.Marie

    16. 09. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, mám dotaz zda bude do programu kongresu České společnosti pro sterilizaci Steril.CZ 21. – 22.10.2014 zařazen výklad Metodického návodu k provádění kontroly účinosti sterilizačních přístrojů (AHEM 1/2014)? Děkuji I. Svobodová

    25. 08. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, je nutné, aby z parního sterilizátoru (autoklávu) se tiskly záznamy o průběhu sterilizace nebo stačí vést deník jen s vypsanými záznamy ručně? Podotýkám, že ke konkrétnímu autoklávu lze tiskárnu dokoupit a připojit. Děkuji za odpověď

    22. 07. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, nevíte prosím zda je někde stanovena nejzazší doba, do kdy musí být biologický indikátor dopraven do laboratoře k vyhodnocení (výrobce nemá stanoveno, samozřejmostí je co nejdříve, ale do kdy max.) Předem děkuji.

    17. 07. 2014 · 1 komentář 

    Dobrý den, jakou práci může na centrální sterilizaci vykonávat zaměstnanec, který nemá žádné zdravotnické vzdělání, ani sanitářský kurz a který byl přijat ve funkci pomocná síla? Může pracovat v předsterilizační přípravě ZP po zaškolení na pracovišti? Děkuji za odpověď

    27. 06. 2014 · 1 komentář 

    Dobrý den, pro dezinfekci TEE sondy je výrobcem zpracován postup vyššího stupně dezinfekce, kde je doporučeno po otření gázou navlhčenou v mýdlovém roztoku vložit sondu do roztoku detergentu (Cidezyme) a po oplachu vodou sondu vložit do dezinfekčního roztoku pro vyšší stupeň dezinfekce (Cidex Opa), po uplynutí doby expozice a následném oplachu vodou osušit sterilní rouškou nebo nechat volně uschnout na vzduchu; čímž je vypuštěn 1. stupeň dezinfekce. Je tento postup možný (není v souladu s vyhláškou 306/2012)? Obáváme se možného poškození sondy při nedodržování výrobcem doporučeného postupu. Děkuji za odpověď.

    26. 06. 2014 · Komentáře 

    Stabimed na podávky ředíme demi vodou. Je to správné?

    16. 06. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, stomatologické nástroje se po použití nejprve dekontaminují ve vyčleněných dezinfekčních vanách dezinfekčním prostředkem s virucidním účinkem, po době expozice se opláchnou pod tekoucí vodou, nechají oschnout. Podle potřeby se vkládají do ultrazvukové čističky k dočištění. Je nutné testovat účinnost této ultrazvukové čističky? V jakých případech se provádí kontrola účinnosti ultrazvukových čističek? Děkuji za odpověd´. Martin Hlo

    16. 06. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, může se na centrální sterilizaci v místnosti setovna, kde se setují operační nástroje pracovat i s obvazovým materiálem? Myslím tím např. balit tampony do obalu papír folie, nebo tampony, krytí balit společně s nástrojovými setmi?

    11. 06. 2014 · Komentáře 

    Dobrý deň! Chcela by som poprosiť o radu ohľadom ošetrenia očných mikroinštrumentov pred sterilizáciou v autokláve Statim2000. Konkrétne sa jedná o inštrumenty s dutinou.Kolegyňa tvrdí, že sa nesmú utierať , dokonca ani vzduchom odstrániť vodu z dutín – prefúknuťpo umytí, pretože sa na nich usádzajú drobné vlákna, ktoré pod mikroskopom a vlastne v oku sa môžu správať ako cudzie teleso. Jej postup je taký, že inštrumenty rovno po dekontaminácii a oplachu naloží do kazety a dá sterilizovať. Je potom možné, že dutými inštrumentami bezpečne preniká para?

    11. 06. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je z hygienického hlediska přípustné přepočítávat dekontaminované nástroje na sterilizaci před vsazením do myčky. Děkuji Rašková

    9. 06. 2014 · Komentáře 

    Dobrý den, chci se zeptat na způsob sterilizace „LARYNGOSKOP VLÁKNOVÁ OPTIKA“, když výrobce doslova uvádí: “ Parní autoklávování může být použité, ale tato metoda se výrobcem nedoporučuje, protože významně krátí životnost světelného vlákna.Nepřekračujte teplotu 135°a tlak 28 p.s.i. “ Pokud je doporučena sterilizace ethylenoxidem , ale máme k dispozici pouze formaldehyd, mohu odmítnout sterilizaci ? ( ZP je kovový ). Děkuji.

    9. 06. 2014 · Komentáře 

    dobrý den,chtěla bych se zeptat v které vyhlášce je upravená manipulace s kontaminovanými břišními rouškami ,děkuji

    30. 05. 2014 · Komentáře