Máte dotaz? Zkontrolujte prosím všechny níže uvedené otázky. Můžete také použít vyhledávání vpravo nahoře. Pokud nenaleznete řešení Vašeho problému, zadejte dotaz do formuláře:
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli existuje test na kontrolu kvality dekontaminačního roztoku.Děkuji za odpověď.Eva
29. 06. 2017 · Komentáře
Dobrý den, prosím o sdělení, jaký je správný postup svlékání kontaminovaných OOPP – nejdříve čepice a ústenka, následně empír, naposledy rukavice nebo jinak? Je to někde popsáno? Děkuji.
29. 06. 2017 · Komentáře
Dobrý den, auditorská firma na nás požaduje, abychom měli k používaným dezinfekcím uložené bezpečnostní listy, které jsou zpracovány podle nařízení EU 2015/830. Některé z těch, které aktuálně máme, prý nevyhovují. Jak poznám, že je bezp.list vystaven podle uvedeného nařízení? Děkuje Vávrová
22. 05. 2017 · Komentáře
na ambulanci chirurgie se používá parní sterilizátor AUT 26/II pro sterilizaci textilního materiálu. Kontrola pomocí chemických i biologických indikátorů se provádí v souladu s vyhl. 306/2012 Sb. Přístroj nemá zabudovaný program BD test. V den , kdy provozovatel sterilizuje, servisní technik před zahájením provozu vloží do sterilizační komory BD test a dobu 3,5 min pomocí ručně nastaveného budíku zaměří. Přístroj nepracuje automaticky, všechny další následné kroky sterilizačního programu obsluha řeší pomocí signalizace budíku. Je možné za těchto podmínek považovat průběh sterilizace za vyhovující a odpovídající platným předpisům?
27. 03. 2017 · 2 komentářů
Dobrý den, mohu zapnout parní sterilizátor a odejít na jiné pracoviště? Nechat ho běžet bez dozoru? Upravuje to nějaká vyhláška? Zaměstnavatel mě tlačí do současného vykonávání práce operační a sterilizační sestry na dvou různých pracovištích.Děkuji Jana
20. 03. 2017 · 1 komentář
Prosím o odpověď na otázku, jaká je doba exspirace u průmyslově sterilizovaného SZM, který je vyndán ze sekundárního obalu (krabice) a leží např. na přípravné desce sester, polici, převazovém vozíku apod..
27. 02. 2017 · Komentáře
Dobry den, pracuji v dětské skupině,navštěvují nás děti od 3měsíců do 3 let. V práci řešíme jak správně, jak často a hlavně jakými prostředky provádět desinfekci povrchů a hlavně hraček, které jsou především dřevěné. Z Krajské hygieny nám bylo řečeno desinfikovat co 14dní přípravkami Savo a Sanitol, přijde nám to ale trošku nevhodné vůči těm nejmenším dětem. Můžete nám prosím poradit správný postup a vhodný (nepředražený) přípravek.
13. 02. 2017 · Komentáře
Dobrý den mám pomaturitní odbornost v oboru chirurgie ,ale po mateřské dovolené jsem již několik let zařazena na centrální sterilizaci. Ráda bych si doplnila vzdělávání ,ale nevím zda se bude jednat o specializací,nebo o jinou formu. Byla jsem na některých kongresech,ale stále nevím jak je to vlastně řešeno. Kde přihlásit a co pro to mohu udělat. Práce na sterilizaci je velmi zajímavá a nerada bych ji opouštělaDěkuji a hezké dny!!!
7. 02. 2017 · Komentáře
můj dotaz se týká uložení vysterilizovaných nástrojů.Lze považovat za chráněný nástroj (expirační doba 12 týdnů) -1) nástroj, který je uložený v tray kazetě bez víka, ale ve skříni, která je uzavřena dvířky 2) nástroj, který je uložený v tray kazetě s víkem ve skříni bez dvířek 3) nástroj, který je uložený v tray kazetě s víkem ve skříni s dvířky. Má vliv perforace tray kazety na expirační dobu?
6. 02. 2017 · Komentáře
Ráda bych se zeptala zda je možné používat při ošetřování povrchových ran rukavicové drény. Pokud ano jaká je jejich příprava před vložením do rány. Případně zda se průmyslově vyrábějí. Děkuji Jana
24. 01. 2017 · Komentáře
Dobrý den, prosím o odpověď, zda je možné uznat při SZD jako doklad úspěšnosti parní sterilizace pouze záznamy z flashdisku? Dle mého názoru, tento záznam není v souladu s vyhl. č. 306/2012 Sb., neboť nesplňuje její požadavky. Děkuji
19. 01. 2017 · 2 komentářů
Dobrý den, na gastroendoskopickém pracovišti pro flexibilní a rigidní endoskopy se používá pro druhý stupeň dezinfekce, automatický dezinfektor endoskopických nástrojů Cleantop WM-S firmy Kaigen, kde výrobce uvádí jako dezinfekční prostředek elektrolyticky okyselenou vodu (EAW) s konečným oplachem filtrovanou vodou. Dle návodu výrobce, je po tomto procesu nástroj připraven k dalšímu použití. Dá se tedy tento proces považovat za II. stupeň dezinfekce? Děkuji
14. 11. 2016 · Komentáře
Řeším dokumentaci mycího procesu v myčkách nástrojů. Samozřejmě jsem si opakovaně četla Vyhlášku 306/2012 Sb. A právě na základě toho čtení mě napadlo, zda by nemohl být přijatelný tento postup.
7. 11. 2016 · Komentáře
Dobrý den, smí zdravotní asistent pracovat na oddělení centrální sterilizace a jaké pravomoci mu náleží ? (ověřování výsledků testů, monitorování sterilizačního cyklu……) Je možnost nějakého vzdělávacího certifikovaného kurzu pro zdravotnické asistenty? Děkuji
7. 11. 2016 · Komentáře
Dobrý den. Jak často a jaký typ testů účinnosti se má používat u MDZ na fibroskopy při VSD, přičemž v myčce se provádí 2. stupeň VSD.
27. 10. 2016 · Komentáře
Dobrý den, mohli by jste mne nasměrovat kde hledat v liteře zákona hygienické smyčky, konkrétně jednotek intenzivní péče / tzv.filtryú.Hledám v příloze č.4 92/2012 Sb., ale tam jsou pouze operační sály.
17. 10. 2016 · Komentáře
Dobrý den,máme novou myčku na nástroje,ale validace se prý bude podle vyhlášky dělat až za rok.Je to pro mně nepochopitelné,proč kontrolovat mycí procesy u nového přístroje až po roce.Je tento postup správný?Děkuji za odpověď.
6. 10. 2016 · Komentáře
ve které legislativě naleznu doporučenou teplotu pro lednice se stravou na odděleních v nemocnici. Dále bych se chtěla zeptat, zda-li je možné, zbytky nedojezené stravy (namazané rohlíky, chleba, atd.) likvidovat jako běžný odpad na oddělení, nebo zda-li je nutné i tyto zbytky odvážet zpět do kuchyně, kde jsou likvidovány zbytky od obědů, je toto řešeno v legislativě?
12. 09. 2016 · Komentáře
Na kosmetických veletrzích i na internetových stránkách se v současné době nabízí řada tzv.“sterilizátorů“. Pricipy, na základě kterých by měly pracovat, se neshodují se způsoby sterilizace uvedenými ve vyhlášce č. 306/2012, která legislativně řeší zdravotnická zařízení. Jedná se např. o kuličkový „sterilizátor“, kde výrobce popisuje, že kuličky se zahřejí na teplotu 150 až 200°C a nástroje zasazené do kuliček jsou sterilní po 6 až 10 minutách. A že tento způsob fyzikální sterilizace je možno uplatnit v provozovnách péče o tělo, i případně jako jiný způsob sterilizace. Chtěla jsem se zeptat, jak mám přistupovat k takovéto nabídce? Jaké doklady je potřeba vyžadovat po výrobci/prodejci a jaké doklady je nutno předložit při kontrole OOVZ? Děkuji za radu.
23. 08. 2016 · 1 komentář
Je nutné aby kontejner, v němž je uloženo instrumentárium, obsahoval viditelný procesový (TEST) štítek na vnější straně kontejneru. Ptám se z důvodu připravovaného návrhu na značení kontejnerů čárovým kódem, který by měl obsahovat název materiálu, datum sterilizace, indentifikaci osoby, která odpovídá za správnost sterilizace, indentifikaci sterilizátoru v kterém byl sterilizován. Součástí štítku je viditelné datum expirace. Druhý dotaz směřuji na dokumentaci sterilizačního procesu (deníku), zda je možné v současné době a platné legislativy vést pouze elektronicky? děkuji
22. 08. 2016 · Komentáře